Vill dölja, men de går inte länge....

Sedan han föddes har jag försökt att dölja hans fötter.
Har dolt hans små söta fötter.
Försökt att dolt dem för att inte påminnas om hans sjukdom,
hans söta små fötter som man egentligen bara vill ta i och gosa med.
Jag har dolt dem, för att slippa bli påmind.
Men varje dag blir man påmind på ett eller fler sätt.
Han blir allt större och nästa operation kryper sakta på oss.
Hans läppar och händer blir blåare och de blir svårare att dölja de.
Varje dag blir jag påmind och de är en ständig kamp att hålla tårar tillbaka.
Jag ska vara stark inför mina barn och R, släkt och vänner.
När ensamheten kryper på en är de inte alltid lika lätt, långa nätter, tårar rinner.

Varför?

En kompis sa en gång till mig;

Du ska veta att anledningen till att ni just ni vart dem utvalda till lilla
söta Alexander som har ett hjärt problem är för att ni är dem rätta
föräldrarna till ett sådant barn.
Tro på er för det gör vi andra.

Har sagt det så många gånger förr men va starka.. Det är som en berg och dalbana..


Hon har kanske rätt, vi är kanske dem rätta personerna för att klara av de här,
fast de inte alltid känns så.




Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch vad ledsen jag blir när jag läser ; ( kan inte ens förstå lite hur tufft ni har det! Jag trodde att lilla Alexander var så gott som frisk nu efter alla operationer , men det är han alltso inte? Hur mycket mer ska han genomgå? (Om ni ens vet det).



Usch , tänker på er <3 Kramar massa..

2010-04-12 @ 21:58:34
URL: http://differentthoughts.blogg.se/
Postat av: Vickan

Känner mig rätt patetiskt som klagar över lite lunginflammation, öroninflammation och att min vardag känns tuff när jag läser allt du skrivit... Samtidigt som det är min vardag, jag har inget "värre". Lider så med er, men som din vän sa så är Ni nog starka nog att klara av detta!!

Kan aldrig förstå allt ni får genomgå, men det känns i hjärtat när man läser om Alexander och hans hjärtfel.



Mvh Viktoria

2010-04-22 @ 09:56:13
URL: http://vickiz.blogg.se/
Postat av: Vickan

Men det är ingen fara... blev bara väldigt stött just då... hade en känslig period med mina hormoner osv... Hade jag varit mer observant och läst mer i din blogg kanske jag inte tagit åt mig så.

Är tacksam för mina två friska tjejer, men det visade sig vara tuffare med två barn än vad jag hade föreställt mig.... Ber om urskäkt för min "utskällning" och kan förstå att det är jobbigt att höra folk gnälla över "småsaker".



Hoppas alla operationer går bra och att ni får en frisk o pigg liten grabb en dag!! Han ser ju så himla go ut!

2010-04-22 @ 11:04:58
URL: http://vickiz.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch vad jobbigt det där låter :( Vad man önskar att såna där saker aldrig skulle drabba någon!

Tack så jättemycket för kommentaren, det värmde :) KRAM

2010-09-04 @ 08:47:05
URL: http://www.Lindabjorka.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0