Förlossning Nr 1

November 2006 fick vi reda på att vi var gravida. Helt underbar känsla att vara två och helt plötsligt bli tre.
På julafton fick mina svärföräldrar de , ja dem fick Ultraljudsbild.
Dem blev över lyckliga precis som vi, första barnbarnen i släkten.

v.21
20 Januari åker R till Las Vegas med arbetskamrater och jag fick bli den som skjutsar upp till flygplatsen kl 5 på morgonen. Ett jobbigt avsked med tårar i ögonen.
De började snöa på väg hem, men tänker inte med på de.
Åker hem och packar för en liten weekend ner till mamma i Skurup.
De hade börjat snöa ordentligt och jag höll mig till 50km. Men ändå händer de som inte får hända. Jag snurrar av vägen in i mitt räcket och står mot trafiken!
Jag vänder om bilen, är helt skakig,ledsen men fortsätter mot Falkenberg.
Hämtar upp syster A och vi fortsätter ner mot Skurup i inte allt för hög hastighet.
Efter Hallansåsen försvann all snö och de gick att köra på igen.
Blev ett par lugna dagar innan en hård arbets vecka.

Min Graviditet kunde man nog inte önska sig bättre, jag mådde bra i stort sätt hela tiden. Sov mycket ibörjan efter tidiga och långa arbetsdagar. Blev sjukskriven vecka 30 för hårt arbete och sedan gick jag på havandeskapspenning sista veckorna ut.

10 juni var jag beräknad.
Då var vi på landet långt ute på havet med båten, sola och bada.

11 juni
Syster A och jag  åkar till Ullared. 

12 juni
R åkte till jobbet runt 6. Jag känner att värkarna startat, inga jätte kraftiga.
Ringer till R runt 9 men säger åt honom att inte komma hem för de är inte dags nu, ville bara förbereda honom.
Men två timmar senare var han hemma. Men de var inte dags än så han fick åka och jobba igen. På eftermiddagen går jag en promenad med syster A. Värkarna är ganska kraftiga och får stanna i varje värk.
På natten runt 12 tycker R att vi ska åka in.
Kommer upp på förlossningen blir undersökt och är öppen 6 cm.
Dem sätter ctg för att mäta hur kraftiga och täta värkarna är, 3 minuter imellan varje värk.
Får förlossningsrum, och jag lägger mig i ett varmt bad, med lustgas i mellan värkarna.
Sköterskan frågar om jag vill ha någon smärtlindrande och hon rekommenderar ett par stycken.
Innan allt starta hade jag bestämt mig för att bara ha lustgas, men så blev de inte.
Bestämde mig för kvaddlar. Verkligen inget att rekommendera, gjorde så sjukt ont  Men en bra smärt lindring när dem väl satt. Men alldeles för ont att sätta dit, man har hellre ont.
Satt i badet ca 4 timmar  blev serverade massa glassdrinkar och saft rena lyxen.
Runt 7 på morgonen bestämmer jag mig för att ta epidral för att få vila lite. Den skulle man satt dit tidigare, den var guld värd. Vilade ett par timmar.
Klockan 12.00 är jag helt öppen och kunde börja krysta, 12.23 var hon ute.
13 Juni Kom får lille tjej kl 12.23 vägde 3850g, 52cm lång en helt perfekt liten tös.
Hon fick namnet Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0