Hjärtslag

Sedan vi fick beskedat att vår son har ett allvarigt komplicerat hjärtfel har livet inte varit som de var innan.
Lite mer komplicerat, men de har blivit vår vardag.
Vi lever i de här jobbiga varje dag,  utan att de märks på oss.
Vi har svackor, lever som i en bergodalbana.
Tar en dag i taget men alltid kommer de något som gör de lite jobbigare i vardagen.

Frågor utan svar....?
När ska han bli bra...?
Varför hände de här oss...? m.fl.


Jag tycker att människor ska vara mer tacksamma, lyckliga över de friksa barn dem flesta faktiskt får.
Gnälla över minsta lilla, jobbigt att ge medicin ett par dagar. 
Va glad för att de bara är ett par dagar.


Jag är glad och lycklig att vår son faktiskt har en chans att överleva efter de operationer han genom gått och ska genom gå. Jag ger mediciner varje dag morgon, middagag och kväll. Men Jag klagar inte blir bara ledsen när man hör folk säga att ge medicin är jobbigt. Ni vet inte hur lyckligt lottade ni är!


Sedan vår son föddes är hjärtljud de värsta jag vet, kan inte ligga på min Älskade mans bröst, vill inte höra något hjärta som slår.
Tänk om jag skulle höra att mina närmsta med har ett med fött hjärtfel.

Dem flesta som sportar och ramlar ihop och där plötsligt. dem har oftast ett med fött hjärtfel som inte har upptäckts.  Var inte länge sedan tekniken såg helt annorlunda ut än idag och då upptäckte man inte felen.


Jag är tacksamm för att vi lever idag med den teknik vi har.
Jag är tacksamm att vi bor i Göteborg där 1 av 2 stora hjärtmottagningar finns och forskningen går framåt.
Jag är tacksamm för min son har fått en andra chans att få leva och har möjligheten att bli frisk.
Jag är tacksamm för alla vänner & släkt som stöttar och hjälper till när de behövs.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0